Sportschool aan huis

Ik heb eerder vanmiddag een beginnetje gemaakt met ‘sportschool aan huis’. Je moet toch wat, in tijden van corona. Ik doe vaker oefeningen thuis, maar dan is mijn repertoire toch wat beperkt, dus ik zocht naar vervanging van de sportschool-specifieke oefeningen met de apparaten en het materiaal van daar. Voor kracht en core stability. Manlief heeft helpen nadenken. Hieronder het resultaat.

Lunges gaat best met 2X6 kilo zand in gelijke emmers, dat wiebelt meer dan dumbells, dus dat is een goeie extra balans-oefening:

Ik had ook nog ergens een koord om de borstcrawl-beweging mee te simuleren, nooit veel mee gedaan en heel handig is het niet, maar het gaat wel een beetje:

Dan de abductoren, dit lijkt het meest op hoe ik het in de sportschool doe, met een dynaband:

Met die drie dingen heb ik een circuitje gedaan en dat was best pittig.

Vervolgens een bodybalanceles die op Youtube staat, gestreamd via de tv – een Nederlandstalige les van een paar jaar terug, ik herinnerde me hem vagelijk nog. De instructie is prima. De juffen zijn wel bikkels! En drie, op een podiumpje, wat een luxe!

Zo gaat het best wel. Wat nog ontbreekt, is iets voor m’n buikspieren, maar ik heb nog even tijd om daar iets voor te bedenken, want ik heb een lichte overbelasting in een schuine buikspier, dus die oefeningen sla ik een weekje over.

Ik kon wel voelen na een week met veel stress en zonder zwemmen dat het goed was om iets anders te doen dan alleen lopen en fietsen!

 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.